Jak być zdrowym podczas zimy?

Ciężkie zimowe dni już na nas cierpliwie czekają. Mimo, że pogoda ostatnio jest bardzo zmienna, dobrze już się wprawić w swoją zimową rutynę. Tematy zdrowia są zawsze na topie, ale trzeba przyznać, że nawet zwolennicy zdrowego lifestyle’u mają problemy z podążaniem za potrzebami swojego ciała podczas zimniejszych miesięcy. 

Zima jest tym momentem, kiedy nasze ciało domaga się więcej węglowodanów, mentalnie czujemy się bardziej zmęczeni a wyjście na siłownie kiedy jest -20 stopni za oknem mało nas motywuje. Co w takim razie trzeba zrobić aby polepszyć swoją zimową wydolność? Oto nasze pomysły na bardziej produktywną zimę. Po przeczytaniu naszych rad będziecie mogli kompletnie zapomnieć o jesiennej depresji!

Poprawę swojego samopoczucia zaczniemy od naszego żołądka. Podczas zimy mamy tendencje do jedzenia dużej ilości węglowodanów. Mimo, że w The Cold Pressed Juices kochamy węglowodany, nadmierne jedzenie ich w dużych ilościach w mało odżywczej formie np. pierogów (które też kochamy!), długoterminowo nie będzie wpływać korzystnie na nasze ciało lub mentalne samopoczucie. Natomiast, dobrze jest zacząć zimowe poranki od wysoko odżywczych węglowodanów, takich które są bogate w błonnik. Poranna owsianka ze świeżymy owocami jest idealnym przykładem szybkiego śniadania które zaspokoi nasze węglowodanowe proganienia i nas świetnie pożywi. Dodatkowo, wysoka zawartość błonnika pomoże obniżyć stany zapalne w naszym ciele oraz wspomoże system odpornościowy, który podczas tych miesięcy naprawdę potrzebuje dodatkowych działań z naszej strony. 

Omega 3 jest zawsze ważna, ale szczególnie podczas zimy. Tłuszcze omega 3, także naturalnie obniżą stany zapalne. Oprócz tego, mają one właściwości antydepresyjne, ponieważ odrywają ważną rolę w funkcjach mózgu. Są odpowiedzialne za wzrost EPA i DHA, czyli za substancje które  są obniżone w depresji. Znajdziecie te tłuszcza w wielu nasionach np. lnu lub chia oraz orzechach np. włoskich. Dodając je do owsianek lub smoothie naprawdę pomożesz swojemu organizmowi i efektywnie poprawisz swój nastrój podczas zimniejszych dni. 

Zapotrzebowanie na Witaminę D podczas zimy też jest zwiększone. Produkcja jej jest bardzo zależna od chemicznej reakcji, która odbywa się podczas styczności naszej skóry ze słońcem. W związku z braku słońca, zimą nasza dieta powinna być bogatsza w witaminę D, która pełni wiele ważnych funkcji w naszym organizmie. Z tego powodu, zalecamy suplementację i zachęcamy do spożywania potraw bogatych w tłuszcze roślinne. Szczególnie, ponieważ trudno jest spełnić nasze zapotrzebowania wyłącznie dzięki pokarmom wysokich w witaminę D, ponieważ jest ich niewiele.

Zima często osłabia nasz ogranizm, dlatego w jej trakcie, witamina C także odgrywa ważną rolę. Jest ona niezbędna dla naszego układu odpornościowego, głównie w tworzeniu przeciwciał i neutralizacji toksycznych substancji jakie są produkowane przez bakterie i wirusy. Zapotrzebowanie na witaminę C dramatycznie wzrasta podczas tej pory roku, a jak jesteśmy chorzy nasze ciało domaga się jej więcej. Odpowiednia ilość suplementowanej witaminy C, obniży nasze szanse na złapanie przeziębienia oraz przyspieszy kurację podczas jego trwania. Jednym z najlepszych źródeł witaminy C są jagody camu-camu i znajdziecie je w proszku ROSE The Cold Pressed Powders. Jagody camu-camu mają 60 razy więcej witaminy C niż pomarańcza. Regularnie dodając ROSE do swojego smoothie, wody lub śniadania bezpośrednio wspomoże Twój organizm.

Duża ilość ruchu zawsze jest potrzebna, dlatego koniecznie zachęcamy być aktywnym, szczególnie w czasie zimy… Chociaż czasem bardzo ciężko może być wyjść z domu w śnieżny lub deszczowy dzień, właśnie ten dodatkowy ruch może pozytywnie odmienić twe samopoczucie. Spróbuj może wyciszające wieczorne zajęcia jak yoga czy stretch, które idealnie rozruszają Twoje ciało, wyciszą i przygotują do cudownego snu. 

A teraz, kiedy nadejdzie ta zima?